Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, 2025-2026 eğitim öğretim yılının sona ermesi dolayısıyla düzenlenen karne töreninde öğrencilerin heyecanına ortak oldu. Öğrencilere karnelerini takdim eden Büyükkılıç, yaz tatilini Büyükşehir kurslarıyla verimli değerlendirmeleri çağrısında bulunurken, öğrencilerin Kaybis istasyonu talebine de anında talimat vererek karşılık verdi.
Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, 2025-2026
Eğitim Öğretim Yılı'nın sona ermesi dolayısıyla Osman Ulubaş Köşk Anadolu
Lisesi'nde düzenlenen karne dağıtım programına katılarak öğrencilerin karne
heyecanını paylaştı.
Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından
gerçekleştirilen programa Başkan Büyükkılıç’ın yanı sıra Vali Yardımcısı Mehmet
Türköz, İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Esen, AK Parti Kayseri İl Başkan
Yardımcısı Ahmet Yurtlu, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Hüseyin Beyhan,
öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı.
Sınıfları tek tek ziyaret eden Başkan Büyükkılıç,
öğrencilerle sohbet ederek karnelerini takdim etti. Başarılarından dolayı
öğrencileri tebrik eden Büyükkılıç, çeşitli hediyeler verirken bazı öğrencilere
Kayserispor forması da hediye etti. Günün anısına öğrenciler ve öğretmenlerle
hatıra fotoğrafı çektiren Başkan Büyükkılıç, çocukların karne sevincine ortak
oldu.
"2027'de Türk Dünyasını Kayseri'de Buluşturacağız"
Programda değerlendirmelerde bulunan Başkan Dr. Memduh
Büyükkılıç, Özbekistan'da gerçekleştirilen "2026 Türk Dünyası Kültür
Başkenti Andican" programına katıldıklarını hatırlatarak, Türk dünyasının
kültürel birlikteliğinin güçlendiğini söyledi.
Kayseri'nin 2027 Türk Dünyası Kültür Başkenti ünvanını
taşıyacağını vurgulayan Büyükkılıç, "Orta Asya'da ecdadımız, gastronomiden
tıbba, bilimden sanata kadar pek çok alanda öncü medeniyetler inşa etti. Biz de
o köklü medeniyetin ve ecdadın nesilleriyiz. Sayın Cumhurbaşkanımız Recep
Tayyip Erdoğan'ın önderliğinde, Türk devletlerinin liderleri el ele vererek
Türk Cumhuriyetlerinin dünyada yeniden ilim, bilim ve medeniyet alanındaki
çalışmalarıyla adından söz ettiren ülkeler hâline gelmesini sağlıyor. 2027 Türk
Dünyası Kültür Başkenti Kayseri'de de kültürümüz ve sanatımızla onlarla
buluşacak, onları sizlerle buluşturacağız" diye konuştu.
"Yaz Tatilini Eğitim, Spor ve Kültürle Değerlendirin"
Öğrencilere tavsiyelerde bulunan Başkan Büyükkılıç,
çalışkan, üretken ve dayanışma içerisinde bireyler olmalarının önemine dikkat
çekerek, "Kayseri, 5 üniversitesi, yaklaşık 75 bin üniversite öğrencisi ve
325 bin ortaöğretim öğrencisiyle genç ve dinamik bir şehir. Sizlerin vatanına,
milletine ve ailesine faydalı bireyler olarak yetişmesi en büyük arzumuz. Yaz
tatilini iyi değerlendirin. KAYMEK kurslarımızda hem öğrenin hem eğlenin, Spor
A.Ş. tesislerimizde ve kayak merkezimizde sosyal ve sportif faaliyetlerle
kendinizi geliştirin" ifadelerini kullandı.
Öğrencilerin Kaybis Talebine Anında Talimat
Program sırasında öğrencilerin okul çevresine Kaybis
bisiklet istasyonu kurulması yönündeki taleplerini dinleyen Başkan Büyükkılıç,
Kayseri Ulaşım A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Canbulut'u telefonla arayarak
konuyla ilgili gerekli çalışmanın başlatılması talimatını verdi. Öğrencilerin
talebine anında karşılık verilmesi salonda memnuniyetle karşılandı.
Vali Yardımcısı Mehmet Türköz de öğrencilere ve öğretmenlere
iyi tatiller dileyerek, Büyükşehir Belediyesi ile Gençlik ve Spor İl
Müdürlüğü'nün yaz döneminde gençlere yönelik sportif ve kültürel faaliyetlerle
hizmet vermeyi sürdüreceğini ifade etti.
Karne dağıtım programı, öğrenciler ve öğretmenlerle hatıra
fotoğrafı çekilmesinin ardından sona ererken, Başkan Büyükkılıç öğretmenlerle
eğitim çalışmaları üzerine değerlendirmelerde bulundu.